kiedy ustawiamy zbieżność???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojti
    Ambiente
    • 2005
    • 102

    kiedy ustawiamy zbieżność???

    paf, Ty tekst o 18-ce zostaw dla mojej :P Jak ja wszyscy wezmiecie za 18-ke to sie sama bedzie wyrywac na spoty :P
  • goldens
    Ambiente
    • 2005
    • 103

    #2
    kiedy ustawiamy zbieżność???

    mili Państwo

    nie dawno zmieniałem amortyzatory z przodu no i łożyska bałwanka etc , i ostatnio zaczęło mi dziwnie szumieć prawe koło pasażera, powiem tak na łożysko mi to nie wygląda to tak jakby opona , wizualni nic na niej nie widać. Myślę sobie może mam coś ze zbieżnąścią??

    pytanie moje jak w temacie, kiedy bezwzględnie musimy ustawić zbieżnoś???


    z pozdrowieniami

    KG
    Goldens vel Kris o poranku

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3777
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      wymieniając amortyzatory rozpinałeś całego mc phersona i go demontowałeś, po złożeniu nie uzyskasz tych samych parametrów geometrii. Ja bym sprawdził geometrię po takiej naprawie.

      SPRAWDZANIE GEOMETRII KÓŁ
      Kierowalność i stabilność samochodu podczas jazdy są uwarunkowane prawidłowością ustawienia kół przednich oraz, w mniejszym już stopniu, kół tylnych. Geometria ustawienia kół ma więc decydujące znaczenie dla bezpośredniej eksploatacji samochodu, co narzuca konieczność wykonywa¬nia jej pomiaru w następujących przypadkach:
      — okresowej obsługi technicznej zaleconej przez producenta,
      — zmiany zachowania się pojazdu w czasie jazdy (por. tabl. l — 3),
      — nadmiernego zużywania się opon (por. tabl. l — 2),
      — uszkodzeń powypadkowych płyty podłogowej nadwozia lub mecha¬nizmu jezdnego,
      — wykonania naprawy, która mogła spowodować zmiany parametrów
      ustawienia kół lub osi.
      Kompleksowa kontrola mechanizmu kierowania obejmuje następujący zespół czynności:
      — sprawdzenie luzów w układzie jezdnym i kierowniczym (opis w rozdz. 6.1 i 7.1),
      — sprawdzenie bicia kół (opis w rozdz. 6.3),
      — pomiar pochylenia kół przednich, a także kół tylnych, jeżeli są prowa¬dzone na zawieszeniu niezależnym,
      — pomiar pochylenia sworznia zwrotnicy,
      — pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
      — pomiar zbieżności kół przednich, a w niektórych przypadkach kół tylnych,

      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Adamu
        L&K
        • 2006
        • 1384

        #4
        po zmizanie drążka kierowniczego

        po zmianie amortyzatorów też by wypadało.
        przecież rozkręcasz całego MCpersona, odkręcasz zwrotnicę itd

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Jak napisali przedmówcy. Po każdej grubszej ingerencji w zawieszenie. Jeśli zobaczymy wizualnie, że coś się dzieje z oponami - np. zaczyna je ścinać to jest już na późno dla opony rzecz jasna. Taka opona zacznie rozrabiać trakcyjnie - wibracje, ściąganie samochodu L/P, a my wtedy z praktyki biorąc, będziemy szukać przyczyny w zawieszeniu.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz


          • #6
            Na pewno na wiosnę i po każdym silniejszym zaliczeniu jakiejś dziury na jedni...

            Najczęściej czuć kiedy "nadeszła pora" kiedy jadąc na wprost nie mamy idelanie ustawionej kierownicy lub kiedy ewidentnie nas ściąga na jakąś strone niezależnie od kierunku wiatru lub pochylenia jezdni.

            Osobiście po każdym "grzebaniu" w serwisie robią mi zbierzność.... bo nie raz się przekonałem, że mimo iż nie powinno się "rozjechać" to dziwnym trafem to robi.

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez endryu
              wymieniając amortyzatory rozpinałeś całego mc phersona i go demontowałeś, po złożeniu nie uzyskasz tych samych parametrów geometrii.
              A założymy się :wink: :diabelski_usmiech
              Zmieniałem amorki, sprężyny (-30mm) i jeszcze pare pierdół i kiedy pojechałem na geometrię, nie było potrzeby nic ruszać a jedynie dowiedziałem się że mam tylne koła trzoszkę za dużo zbierzne :shock: ale sumarycznie w normie.
              Nie zgodzę się z twierdzeniem że tył ma mniejszy wpływ na prowadzenie auta jak przód.
              Tu akurat jest równowaga ponieważ jedziemy na 4kołach a nie na dwóch :idea:

              goldens, szum który opisujesz, jestem pewien że nie jest wynikiem wymiany części zawieszenia w wyniku czego geometria poszła by w pi..... Stawiałbym raczej na błąd w montażu. Równie dobrze może szumieć klocek ham., osłona tarczy, uszczelniacz łożyska, lub nawet same łożysko. Wróżenie z fusów
              Biorąc pod uwagę Twoje auto, podjedź jednak na sprawdzenie geometri ale jak już uporasz się z szumem
              Co do pytania:
              trudno odpowiedzieć. Jeśli rozbierasz coś co ma bezpośredni wpływ na geometrię to tak.
              Moim zdaniem to części takie jak: sworzeń wahacza, końcówka drążka kierowniczego, drążek kierowniczy, przekładnia kierownicza
              Warto ale bez konieczności przy wymianie (autopsja) : amortyzatory, mocowanie amorków czyli górne łożyskowanie ewentualnie jeszcze wahacz
              na ten czas wiecej nie pamiętam :szeroki_usmiech
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez goldens
                dawno zmieniałem amortyzatory z przodu
                powinno sie ustawic zbierzność, choć zdania sa podzielone.
                ja ustawiłęm po wymianie i mam spokój.

                Komentarz

                • EŁ
                  L&K
                  • 2004
                  • 1168
                  • Octavia III (5E3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  wg producenta w O1 geometrii sie nie ustawia wogule........

                  Komentarz

                  • Staszek20vt
                    Rider
                    • 2005
                    • 257

                    #10
                    U mnie też już trzeba zbieżność robić, przy okazji wymiany elementów gumowych w wachaczach i nie wiem co to jest, ale przy skręce w prawo z prawej przedniej części słyszę taki dziwny dźwięk jakby sprężyna czy cuś... Co to moze być? Przeguby?
                    Powered by DynoSoft
                    286 KM i 549 Nm
                    www.leonclub.pl

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      nie wiem co to jest, ale przy skręce w prawo z prawej przedniej części słyszę taki dziwny dźwięk jakby sprężyna czy cuś... Co to moze być? Przeguby?
                      Jeżeli jest to dźwięk typu "brzdękanie sprężyny" :szeroki_usmiech , słyszalne najwyraźniej przy skręcaniu kół na postoju to u mnie było zatarte/skorodowane górne łożysko kolumny zwrotnicy (McPhersona).

                      Zrób próbę: niech ktoś kręci kierownicą a Ty podotykaj ręką elementów z tych okolic. Dźwięk przeważnie wiąże się z drganiami i wtedy wyczujesz co jest konkretnie.

                      Zamieszczone przez
                      wg producenta w O1 geometrii sie nie ustawia wogule........
                      Z geometrii można regulować tylko zbieżność przodu. Podaje się pozostałe parametry i można je zmierzyć - w celach kontrolnych. Gdy przekraczają granice tolerancji trzeba wymieniać zużyte/odkształcone części.
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        zbieznosc to nie geometria :wink:

                        [ Dodano: Wto 16 Sty, 07 12:00 ]
                        Zamieszczone przez RomanS
                        [
                        Podaje się pozostałe parametry i można je zmierzyć - w celach kontrolnych. Gdy przekraczają granice tolerancji trzeba wymieniać zużyte/odkształcone części.
                        nie tak do konca...pochylenia kół można spokojnie w pewnym zakresie regulowac....chociaż producent tego nie przewiduje :wink:

                        Komentarz

                        • RomanS
                          Elegance
                          • 2004
                          • 804

                          #13
                          Zamieszczone przez
                          zbieznosc to nie geometria
                          A to jakaś nowa teoria ?

                          Przecież to albo w mm albo w stopniach, więc geometria jak byk :wink:

                          No oczywiście można to interpretować inaczej :wink: - czyli jedynie słusznie :wink: :szeroki_usmiech
                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                          Komentarz

                          • EŁ
                            L&K
                            • 2004
                            • 1168
                            • Octavia III (5E3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #14
                            a nich ci bedzie. :wink: ...........ja rozumiem geometrie pod pojeciem szerszym niż tylko zbiezność....a zbieżność to tylko zbieżność :lol:

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #15
                              Zamieszczone przez
                              a nich ci bedzie. ...........ja rozumiem geometrie pod pojeciem szerszym niż tylko zbiezność....a zbieżność to tylko zbieżność
                              Qrde.....ja też tak to rozumiem widocznie się nie zrozumieliśmy :wink:

                              Tzn. zbieżność jako jedyny regulowalny składnik geometrii (w Octavii 1-przód)

                              (Domyślam sie, że pisząc o tym, że trochę można kąt pochylenia koła - miałeś na mysli fasolki do mocowania sworznia kulowego wahacza ? )
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz

                              • Emil
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1092

                                #16
                                Powracając do źródła tematu, biorąc pod uwagę stan naszych dróg - nie zaszkodzi zrobić geometrię co przegląd czyli co 15.000km :wink:
                                BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                CR-V 2,2 i-ctdi
                                Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Dobra, to co wydaje taki jakby stuk, gdy jade sobie powiedzmy 60km/h naciskam hamulec i przy wcisnietym hamulcu skrecam kola np w prawo przejezdzam 200m po luku puszczam hamulec, kola sa dalej skrecone i cos robi stuk. Auto bylo podnoszone i nic dziwnego nie zauwazono. Aha dzieje sie tak od 30kkm i jedna z wersji jaka uslyszalem, to jezdzic az cos sie nie sypnie.

                                  Na postoju jak krece to jest cisza.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ten stuk jest niezależnie od tego w którą stronę jest ten łuk ?

                                    Czy mimo 30k siła stukania nie zwiększyła się ?

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Generalnie to chyba w jedna i druga, z tym ze czesciej pokonuje takie luki w prawo niz w lewo. Kiedys stukalo ciut mniej, a teraz jest czesciej i czasami glosniej.

                                      Druga sprawa, zastanawiam sie co moze wydawac dzwiek jakby cos obcieralo, jak pokonuje ciasne luki np po parkingu dosc szybko, na wysprzeglonym aucie. Czy moze gna sie tak tarcze czy co.

                                      Bede rozbieral zawieszenie z przodu, to mysle czy cos nie wymienic, tylko co :roll:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        może Ci obciera koło o nadkole ? jeśli chodzi o to szuranie na parkingach . co się tyczy pierwszego to czasami sworzeń wachacza puka a jak go sprawdzasz na małej wadze czyli rekoma to nic nie czyć. proponuję albo szrpaki albo sprawdzać luzy z dość długim łomem jak to robi mój kolega niezły mechanik . jak się na takim powiesisz to o wiele więcej luzów wychodzi na jaw :szeroki_usmiech
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          O nadkole chyba, bo nigdzie sladu nie ma, chociaz kola sa 205/55/16 wiec moze, jeszcze popatrze, ale to tylko ze dwa, trzy razy slyszalem.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            bo nigdzie sladu nie ma, chociaz kola sa 205/55/16 wiec moze
                                            Eeee... takie to żadne rozmiar. 225/45/17 też nie obcierały w RS'ce.

                                            Sworzeń wahacza ... być może. W Vivaro tak stulało..

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Mam drugi komplet w domu swozni, to zaloze przy okazji i sie zobaczy
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                może obcierać , wystarczy że nadkole sie gdzieś odkształci lub odepnie i tyle , a dlatego brak śladu bo jak napisałeś - słyszałeś tylko parę razy , czyli że dzieje sie to tylko przy bardzo dużych wychyleniach nadwozia
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • eR_
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 411

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Emil
                                                  nie zaszkodzi zrobić geometrię co przegląd czyli co 15.000km
                                                  qrcze, jak bylem w sobote na przegladzie to za zrobienie zbieznosci chcieli 160zl :evil:
                                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...